Spojujeme investiční crowdfunding se světem e-commerce

[object Object]

Jsme nadšený, že vám konečně mohu představit novinku, která investorům na platformě finGOOD přinese možnost velmi zajímavě diverzifikovat své investiční portfolio. A právě diverzifikace do nových odvětví je něco, po čem dle našich průzkumů mnozí z vás volali.

Nebudu chodit kolem horké kaše a rovnou prozradím, že se jedná o možnost investovat do e-commerce projektů, kdy se bude primárně jednat o rostoucí e-shopy s obratem v rozmezí 10-100 mil. Kč. Z pohledu investora půjde o diverzifikaci jak oborovou, tak i časovou, protože úvěry pro e-commerce projekty budeme poskytovat zpravidla na kratší období.

Na první pohled si možná řeknete, že se nejedná o žádnou velkou vědu, v dnešní době je to přeci byznys jako každý jiný. Avšak vězte, že e-commerce má svá specifika a vzhledem k tomu, že těmto projektům chceme být spolehlivým a solidním partnerem pro financování jejich dalšího rozvoje, předcházela tomu velké množství změn v našich interních procesech.

Například bylo potřeba velmi precizně upravit optiku, kterou pohlížíme na vyhodnocování rizik (tzv. risk scoring). Ne změkčit, ale opravdu pozměnit tak, aby dokázala pracovat s dynamickým on-line prostředím, s jeho výzvami i nástrahami. Zde si neodpustím drobné popíchnutí: chtěli jsme zkrátka udělat něco, co se naprosté většině (aspoň tuzemských) bank nepodařilo dodnes, a to pochopit, že “podnikat on-line” není sprosté slovo. A že na mnoho nadějných byznys modelů funguje v on-linu velice dobře, i když se se svým byznys plánem nevměstnají do bankovní škatulky “vhodné k úvěrování”.

Dále jsme se zaměřili na samotný finanční produkt, který e-commerce projektům nabídneme s ohledem na jejich potřeby. Upravili jsme i úvěrový horizont, který v případě on-line projektů bude v rozmezí od 6 do 36 měsíců a tomu jsme přizpůsobili i úrokové sazby, aby byly pro naše investory i při krátkodobé investici zajímavé.

V neposlední řadě jsme se o e-commerce problematice bavili velmi detailně i s našim obchodním týmem, který má na starosti akvizici nových investiční příležitostí. Dodnes se přece jen zaměřovali na trochu jiný typ firem. Vzali jsme to zkrátka od podlahy…

V roce 2019 představoval meziroční nárůst retailových transakcí prováděných přes internet více než 15 %. Objem obchodu v e-commerce tak dosáhl zhruba 155 miliard korun a v roce 2020 se neočekává žádné zpomalení. Možnost propojení světa investičního crowdfundingu a e-commerce se tak přímo nabízela!

Pokud vás toto téma zaujalo, doporučuji podívat se na náš rozhovor na MladýPodnikatel.cz s Jirkou Rosteckým a Vítkem Endlerem (CEO finGOOD), který díky svému dřívějšímu působení v Mall.cz je v problematice e-commerce jako ryba ve vodě.

I díky tomuto videorozhovoru již vedeme jednání se zástupci několika velmi nadějných a úspěšných e-shopů, kteří pro udržení trakce hledají flexibilní zdroj financování.

Mně osobně je e-commerce odvětví velmi blízké. Úspěšně se v něm pohybuji již od roku 2009, a proto se také velmi těším na zveřejnění naší první investiční příležitosti z on-line světa. Již brzy!

PS: Dejte mi vědět na vit.hutar@fingood.cz, co si o tomto kroku myslíte. Zajímají mě vaše postřehy, názory a zkušenosti.

Vít Hutař
CMO, finGOOD.cz