Každý nejspíš v životě slyšel, že “sůl je nad zlato” a přestože při přepočtení ceny za kilogram by se s tímto pořekadlem dalo jednoduše nesouhlasit, tak při zohlednění každodenní využitelnosti soli v nespočtu oborů musíme uznat, že na tom něco bude. Vždyť sůl je potřebná v potravinářství, průmyslu, zemědělství, rybářství, dopravě atd. Navíc nepodléhá trendům a vliv na poptávku nemají ani téměř žádné externí okolnosti - včetně koronavirových opatření či nouzového stavu.
Pan Jaroslav Peter se prodejem soli zabývá již od roku 1996 a je skutečně odborníkem na slovo vzatým. V roce 2012 založil svou vlastní obchodní společnost Saltpeter s.r.o., která se specializuje na velkoobchodní i maloobchodní prodej a pronikl do téměř všech odvětví. Po několika letech společnost generuje stabilní tržby a má své vlastní sklady v Mariánských lázních, Plzni a Českých Budějovicích. Díky tomu má společnost silnou konkurenční výhodu - není závislá na velkoobchodních dodávkách, které nebyly příliš plynulé a navíc může obsluhovat i přímé maloodběratele v daných lokalitách. Navíc jsou sklady připraveny i na expedování vícedruhových zásilek obsahujících několik druhů zboží, což naprostá většina konkurence neumí.
Pro tradiční obchod se solí je specifický hlavně velký objem prodaného zboží a malá obchodní marže. S tím se pojí i delší splatnost, která je běžně 90 dní. Na to se pan Peter se svou společností rozhodl vyzrát a postupně začal měnit obchodní strategii prodeje směrem k posílení maloobchodu. Nástup opatření spojených s COVID-19 na jaře tohoto roku celou situaci ještě ulehčil, mnozí velkoodběratelé přestali sůl dodávat a tak se SP otevřela přímá cesta k maloobchodním odběratelům a k velmi zajímavé obchodní marži dosahující výše 35 - 40 %. Další nespornou výhodou je zkrácení obvyklé splatnosti na 30 dní. Přímý prodej ve skladech navíc generuje okamžité tržby v hotovosti.
Trend posilování maloobchodu je tedy nastolen, avšak většinu tržeb společnosti prozatím stále generuje velkoobchod, ve kterém Saltpeter dokáže nabídnout zákazníkům nadstandardní služby i velmi dobré ceny díky tomu, že nakupuje přímo od výrobců. To spolu s vybudovaným systémem dopravců v regionech skladů a smluvními dopravci, kteří zajišťují dopravu po celé ČR, dává společnosti silnou konkurenční výhodu. A když se spojí rychlost dodání se širokou nabídkou sortimentu a výbornými cenami, je vyhráno.
Poslední kvartál roku znamená i nástup posypové sezóny, což pro Saltpeter znamená jistý vysoký odbyt. Navíc společnost ještě letos spustí zcela nový vlastní e-shop a ještě více tak posílí svou pozici v maloobchodě.
Soubory jsou dostupné pouze pro přihlášené uživatele
Přihlásit se